יום כיפור

יום כיפור

בלחיצת יד

ספר בשפת הגוף:

ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף עסקית,
מגיש לכם במתנה את המדריך:  "סודות שפת הגוף"
למעלה מ – 50,000 איש כבר הורידו וקראו את המדריך הזה!

הכנס הקרוב: סודות שפת הגוף

לימודי שפת הגוף שלב א'!

מתקיים במכון מופת, צפון תל אביב.
3 שעות מרתקות שהן מבחינת צוהר לעולם המטורף של שפת הגוף.

קורס אינטרנטי בשפת הגוף - אמיר הלמר

הקורס האינטרנטי בשפת הגוף

איך לקרוא אנשים, להבין ולהשפיע!

בהנחיית:
ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף, תלמידו של פרופ' פול אקמן
זהו הקורס המקורי! הראשון והמקיף ביותר בישראל!

יום כיפור
"זרת זרת לשלום…"
    "חלשים לעולם לא יכולים למחול. המחילה היא תכונת החזקים"    {מהאטמה גנדי)
לקראת יום כיפור, אנו נזכרים גם לבקש סליחה ומחילה וגם לסלוח.
כדאי לזכור שלסליחה יש זכות קיום יום-יומי, שכן הסליחה משחררת אותנו מכעסים וממועקות ומאפשרת לנו להמשיך במסלול חיינו היומיומיים, בעוד שחוסר יכולת לסלוח גורם לכעס מתמשך, העלול לפגוע בבריאותנו הנפשית והפיזית.
מצד שני, היכולת לבקש סליחה, מעידה על הכרה באשמה, הכרה במהות חטא שחטאנו, טעות שטעינו, פגיעה שפגענו והיכולת שלנו להתמודד ולתקן.
חשוב כמובן, לקחת אחריות על התיקון ולתקן לא רק למראית עין.

עשרת ימי תשובה
 
אנו מצויים בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים – בעשרת ימי תשובה, שנקראים גם: בין כסה לעשור והימים הנוראים.
תהליך חשבון הנפש המתחיל בסליחות של חודש אלול, מגיע לשיאו בימים אלו, עד יום הכיפורים, בהם מברר האדם בירור פנימי עם עצמו, מה עליו לתקן? על מה לשוב בתשובה? על מה להביע חרטה?
הבירור הפנימי לא נעשה רק לגבי מעשים, אלא גם לגבי מחשבות רעות, איבה, כעס, קנאה וכיו"ב- ועל כל אלו עליו לחזור בתשובה.
וכבר אמרו חכמים: "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד" (ר' אבהו, ברכות ל"ד), כלומר: מעלת בעלי התשובה גדולה ממעלת אלה שלא חטאו מעולם, מפני שהם כובשים יותר את יצרם. ועוד אמרו חז"ל: איזהו גיבור הכובש את יצרו?" דהיינו: הגבורה האמיתית נמדדת ביכולתו של האדם לכבוש את יצרו ולא בחוזק שריריו למשל.
בעבירות שבין אדם לחברו, לא מספיקה רק התשובה, רק החרטה, האדם צריך גם לבקש סליחה, שכן "עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר, עד שירצה את חברו". (משנה, יומא ח').
והיה ובקש מחילה מחברו וחברו לא מחל לו, אף לו לא ימחלו מהשמיים, אלא אם כן ימחל בלב שלם ובנפש חפצה.
לפי האמונה היהודית, בראש השנה אלוהים קובע את גורלו של כל אדם לשנה הקרובה וביום הכיפורים הוא חותם את הדין. תפקידם של עשרת ימי התשובה הוא מכריע, כי בסופם יכול אדם לשנות את גזר הדין שקבל, אם עשה חשבון נפש, שב בתשובה על חטאיו ובקש מחילה – אז ידון אותו אלוהים לכף זכות.
גורלו של האדם נתון אפוא, בידיו – כפי שאמר ר' עקיבא: "הכול צפוי והרשות נתונה", כלומר: כל אשר האדם עושה גלוי לפני אלוהים והרשות נתונה בידי כל אחד להתנהג לפי בחירתו החופשית.
בחירתו היא שתקבע את עתידו.
כדאי לזכור, מה עושה בקשת הסליחה לאדם המבקש אותה – היא מעידה על הכרתו בטעות שטעה, בפגיעה שפגע ובעיקר, ביכולתו להתמודד, לתקן ולקחת אחריות על התיקון.
ומה עושה הסליחה לסולח – היא משחררת אותו מכעסים וממועקות ומאפשרת לו להמשיך במסלול החיים היומיומיים, כאדם חדש, תוך חוסן נפשי.
ובעניין זה אזכיר את דבריו של מהטמה גנדי:
"חלשים לעולם לא יכולים למחול. המחילה היא תכונת החזקים" 

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

התפתחות אישית

העולם דרך משקפי המטאפורה.

אתחיל בנימה אישית – אני אוהב להשתמש במטפורות. זו הסיבה שהשתמשתי במטפורה של עץ, כאשר פיתחתי את גישתי "עץ החיים". 
מטפורה זו מציגה את תפיסתי – חלקי העץ השונים הם ענפי החיים. את העץ צריך לטפח ולדשן ואז הוא משתבח וניתן להנות מצמיחתו,
מלבלובו ומפירותיו. כך בדיוק יש להתייחס לחיים שלנו – להשקיע ולטפח אותם. מי שמשקיע, זוכה ונהנה.
כמו-כן, קראתי לחברה שהקמתי – מגדלור . ושוב – מגדלור כמטפורה – הבא להאיר את הדרך לכן ולכם, הבאים לקבל את שירותי החברה.

מטפורה – בעברית השאלה. כאשר אנו משתמשים במלה מסוימת כהשאלה, איננו מתכוונים למובנה המילוני הפשוט, אלא לתופעה שדומה למובן הפשוט של המלה.
המטפורה מבוססת על אנלוגיה, על קשר של דמיון בין שני משתנים. את הדמיון מגלה האדם המשתמש במטפורה. הדמיון אינו מצוין כמלת דימוי או השוואה ואינו מופיע במפורש. הוא קיים מתחת לפני השטח.
אתן דוגמאות נוספות: לבו נשרף מאהבה; עיני רנטגן; אשתי היא ממש מלאך; הוא געה בבכי; אדם לאדם זאב;  הוא נמר של ניר… ועוד ועוד.

בבתי-הספר לא מרבים לדון בנושא המטפורה. לכל היותר עושה זאת המורה לספרות, כשהיא מלמדת שירה וכך אנו מסיקים שהמטפורה הי

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

מגן דוד – מקורו של הסמל

מגן דוד הוא הקסגרמה,כוכב בעל שישה קודקודים, שבו שני משולשים שווי צלעות מונחים זה על זה, העליון חודו כלפי מעלה, והתחתון חודו כלפי מטה, ויוצרים מבנה של שישה משולשים שווי צלעות המחוברים לצלעות משושה. מגן הדוד הינו אחת מהצורות השימושיות בהיכרות ראשונה של תלמידים בבית הספר היסודי ובתיכון עם כללי הטריגונומטריה, ומאפשר בקלות להדגים אלמנטים כגון דמיון משולשים, חפיפת משולשים, יחסים בין זוויות וצלעות. במרחב אוקלידי ניתן להגדיר מגן דוד כללי כך, שני משולשים חופפים, המקיימים את התנאים הבאים:
אף אחד מהם אינו מכיל קודקוד של האחר. השטח החופף ביניהם בצורת משושה .

צורת מגן דוד מופיעה בתרבויות המזרח הרחוק לפני אלפי שנים. היא אופיינית גם לתרבות המוסלמית הממלוכית. הסמל הופיע לראשונה בהקשר יהודי כבר בתקופת הברזל, במאה השביעית לפני הספירה בחותם יהודי שנמצא בצידון. כמו כן הוא הופיע במספר בתי כנסת עתיקים בארץ ישראל בתקופת הבית השני ואחריה, אך נראה שללא כל משמעות מיוחדת שכן הוא הופיע לצד חותם שלמה (כוכב מחומש) וצלב קרס.

השם "מגן-דוד" מוזכר לראשונה במקורותינו בתלמוד הבבלי כשם של ברכה "ברוך אתה ה' מגן דוד" (פסחים קי"ז, ע"ב).

הזיהוי של מגן דוד עם היהדות החל בימי הביניים. בשנת 1354 העניק הקיסר קארל הרביעי ליהודי פראג את הזכות להרים דגל. היהודים בחרו בסמל של מגן דוד.
מהמאה ה-19 נפוץ הסמל מגן דוד גם בחותמות של יהודים ועל פרוכות של ארונות קודש.

מגן דוד בקבלה

העדות הקדומה ביותר לסמל בספרות היהודית מופיעה בספרו של החכם הקראי יהודה בן אליהו הדסי במאה ה-12 בספרו אשכול הכופר. בפרק רמ"ב הוא מוקיע את מעשי האנשים בעם שהפכו את סמל מגן הדוד לפולחן: "ומלאכים שבעה לפני המזוזה נכתבים, מיכאל וגבריאל …וכו' ה' ישמרך וסימן זה הנקרא מגן דוד כתוב בכל מלאך ובסוף המזוזה…". אם כן, באותה תקופה היה זה סמל מיסטי על קמיעות. על רבים היה מקובל שזהו האזכור הראשון של המושג "מגן דוד", אך חוקר הקבלה גרשם שלום קבע כי קדם לו פירוש לספר המאגי "האלף-בית של המלאך מטטרון", שנתחבר בתקופת הגאונים.

לקריאת המאמר
שפת גוף

הפגישה ששינתה את ההיסטוריה

ב – 15 בספטמבר 1938 נפגש היטלר עם ראש ממשלת בריטניה, בעקבות נאום משולח כל רסן בפני ועידת המפלגה הנאצית בנירנברג, בו השמיע הרודן איומים מפורשים לפגוע בצ'כוסלובקיה.

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

עבודת צוות

כל אחד מאתנו הוא איש-צוות, במודע ושלא במודע.
חיי משפחה הם חוויה צוותית. חיי כתה בביה"ס הם עבודת צוות, מחלקה בצבא היא עבודת צוות. צוותים שונים במקומות העבודה: סגל מורים של ביה"ס, סגל רופאי בית החולים, צוות חדר-ניתוח, הנהלה של ארגון, צוות פרויקט היי-טק , קבוצת כדור-סל וכמובן, צוות מכירות של מפעל.

לקריאת המאמר