מה זאת אהבה?

אהבה

בלחיצת יד

ספר בשפת הגוף:

ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף עסקית,
מגיש לכם במתנה את המדריך:  "סודות שפת הגוף"
למעלה מ – 50,000 איש כבר הורידו וקראו את המדריך הזה!

הכנס הקרוב: סודות שפת הגוף

לימודי שפת הגוף שלב א'!

מתקיים במכון מופת, צפון תל אביב.
3 שעות מרתקות שהן מבחינת צוהר לעולם המטורף של שפת הגוף.

קורס אינטרנטי בשפת הגוף - אמיר הלמר

הקורס האינטרנטי בשפת הגוף

איך לקרוא אנשים, להבין ולהשפיע!

בהנחיית:
ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף, תלמידו של פרופ' פול אקמן
זהו הקורס המקורי! הראשון והמקיף ביותר בישראל!

אהבה

מה זאת אהבה?

"אומרים, אהבה יש בעולם – מה זאת אהבה". (ח.נ. ביאליק)
האהבה מספקת חומר יצירה לסופרים, משוררים, מחזאים, מוזיקאים, אומנים. היא ממלאה את מדפי הספרים, בוקעת מגרונות השרים, מעסיקה על הבמה את השחקנים וכמובן מלווה את כולנו לאורך החיים.
אמא תרזה ניסחה יפה את הכמיהה לאהבה: "רבים בעולם הזה מתים לפרוסת לחם, אבל יש רבים יותר שמתים לקצת אהבה". ועוד: "התרופה היחידה לבדידות, ליאוש ולחוסר תקווה היא האהבה".
ג'ובראן חליל ג'ובראן רואה באהבה את חזות הכל: "וכל עמל הוא לריק, אלא אם קיימת האהבה. ואם באהבה תעמול – אתה תהיה עם עצמך ועם האדם ועם האלוהים".
ויקטור פרנקל, אבי תורת הלוגותראפיה, ראה באהבה פן של תופעה אנושית ייחודית, שהיא יכולתו של האדם להתעלות מעבר לעצמו ולהתכוונן למשהו מחוצה לו.
ניטשה לעומתם, אינו חושש מלהתמודד עם סופה של האהבה: "מוטב לשבור את נדר הנישואין מאשר להשבר בגללו".
לאהבה יש תפקיד מרכזי בהמשכיות המין האנושי, בזכותה אנו מקימים משפחות, מביאים ילדים לעולם, מגדלים אותם וממשיכים את הדור.
על אהבת האדם דיברו חז"ל כשאמרו שהוא "כלל גדול בתורה" (ר' עקיבא) או "כל התורה כולה על רגל אחת – ואהבת לרעך כמוך" (הלל הזקן).
כלומר, אהבה היא החוק הכולל והמקיף את כל המציאות כולה. כלל זה גורס כי האדם יעניק לרעיו את אותה אהבה שהוא מעניק לעצמו. לכן חז"ל דורשים מהאדם קודם כל לאהוב את עצמו. המקובלים הרחיבו וטענו, שאדם אשר לא חווה אהבת אשה, לא יוכל לחוות אהבת אלוהים. במגילת "שיר השירים" אנו מוצאים את ניצחון האהבה הרומנטית: "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה".
ניתן לחלק את האהבה לכמה קטגוריות, כאשר לכל קטגוריה איפיוניה היחודיים: אהבה הורית, אהבה משפחתית, אהבה חברית, אהבה רומנטית, אהבה עצמית, אהבת אלוהים, אהבה לתחום עיסוק, אהבה לבעל חיים, אהבה לחפץ מסוים…
התרבות המערבית המודרנית מעניקה לאהבה הרומנטית חשיבות רבה, עד אשר יש הרואים בה תחליף למעמד שתפסה הדת בימים עברו.
בעבודתי אני נתקל לא אחת בראיה משובשת של המושג אהבה, לכן החלטתי להעלות כאן את הנושא.
והשאלה המרכזית שאשאל היא –  מה זאת אהבה?
אין ספק שזו שאלת השאלות.
האם אהבה היא כשאני מפיק תענוג מחברתך, כשכף לי אתך, כשאין התנגשות בין הרצונות שלי ושלך, כשהכול זורם בינינו, שכל מה שמעשיר אותי מעשיר גם אותך?
הקבלה מסבירה שאהבה אמיתית מתקיימת כאשר אהבתו של אדם לזולת היא כה גדולה, עד שהוא מרגיש את הרצונות והתשוקות של הזולת ממש כאילו היו שלו. לתפיסתה, אהבה היא הרבה יותר ממשיכה פיסית. אהבה אמיתית היא רוחנית! היכולת לאהוב את הזולת כמו ואף יותר מכמה שאני אוהב/ת את עצמי.
אני מציע שננסה להבין אהבה רוחנית ככזאת, שבבסיסה שוכנת האפשרות שניתנת לנו לראות את הטוב שבאדם ואת אותו הטוב להכיל ולמקסם. אהבה היא מכלול שלם של רגשות ותחושות, בנוסף לעבודה רוחנית יום יומית ומחויבות לצמיחת הקשר.
כלומר אהבה היא הבחירה שלנו. יש באפשרותנו לבחור לאהוב, לבחור להרגיש כך כלפי כל מי שנחפוץ.
אהבה הינה ערך אשר יש לחיות על פיו בכל ענפי החיים ולא רק בזוגיות.
ובאהבה – "שנינו יחד תחת מטריה אחת"… נחפש אפוא,שותף לצעוד איתו, להוקיר אותו, להישען עליו, לתמוך בו, למצוא דרכו את גבולותיו של כל אחד מאתנו לחוד ואת גבולות שנינו ביחד.
איך נמצא כזה שותף או כזו שותפה?
נפתח את עצמנו לחיים, נפתח את עצמנו לחברה, נשתחרר מהפחדים של "לשחק אותה בטוח", נתרגל את עצמנו לתת, נתרגל את עצמנו לשוחח, ליישב מחלוקות, לבחון כל דבר לגופו, להתייחס לעיקר ולא לחפור בתפל, ומעל כל אלו נפרוש את מטריית הכנות. הכנות אותה נביא בסופו של דבר, לכל מערכת יחסים שנפתח.
ולא נשכח –  ככל שנעניק יותר אהבה נקבל יותר אהבה.
אחוזי הגירושים העולים בעולם, מראים לנו שאנו מפספסים את ההזדמנויות לצמיחה הזוגית שניתנה לנו.
בדרך כלל אהבות מתחילות בציפיות גדולות ולמרות זאת, במקרים רבים מסתיימות באכזבות גדולות. מדוע?

לרוב כאשר המתאמנים אומרים לי:  "האהבה פשוט נגמרה…." או "אני לא סובלת אותו…." – זהו תהליך שהתפתח במהלך שנים ולא צץ כך משום מקום.

הפגיעה נוצרת לרוב, כאשר אחד, חלק, או כל הנקודות הבאות לוקות בחסר:
1.    כבוד  –      הכרה בייחודיות של בן הזוג. הזכות ליחס אנושי ומכובד, ולא יחס מבזה
                      ומשפיל.
2.    מחויבות – מחויבות להצלחת הקשר. השקעה יום יומית לטיפוח הקשר , ממש כמו
                     השקייה של פרח.
3.   הדדיות –   "נאה דורש, נאה מקיים". נתינה מתוך הכרה ביחסי גומלין בקשר
                      הבינאישי.
4.   תשוקה –   ההיבט הפיזי של ביטוי אהבה. כאשר הוא דועך במהלך השנים, עתידה
                      של מערכת היחסים תקבע, על פי יכולתו של הזוג ליצור מערכת תקשורת
                     המבוססת על שאר הפרמטרים.
5.  אינטימיות –  חברות אמת. שותפות מלאה לכל מהלכי החיים של בן הזוג. יצירת מקום
                       בטוח בו ניתן להעלות דברים ללא חשש – תקשורת זוגית בונה.
אסכם ואומר – אהבה היא תחושה עזה, היא ידיעה שזה המקום הנכון, גם אם ישנם
קשיים. אהבה היא הבנה שכולנו דומיםושונים כאחד. אהבה היא קבלה מלאה,
 ללא תנאים.
אהבה מאופיינת בגעגועים, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו.
אהבתם את המאמר,
רוצים להמשיך להתפתח,
ריכשו עוד היום את מארז ספרי המגלור להצלחה:
https://bodylanguage.ravpage.co.il/migdalor

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

התפתחות אישית

צו החדשנות וצו המהירות בעולם העבודה של ימינו

צו החדשנות – שום חלק קיים בשוק אינו בטוח כיום. שום אורך חיים של מוצר איננו ללא סוף. כך במחשבים, בהלבשה, בפוליסות ביטוח, בטיפול רפואי, בחבילות תיור בתוכנות שונות  ועוד.
התחרות משנה פני חברות, קורעת נתחים שלמים של עסקים מבוססים ומקפיצה עסקים חדשים, כשהיא משתמשת בנשק החדשנות. חברות עיסקיות מצטמקות ומתות, אלא אם כן, הן מסוגלות ליצור זרם בלתי פוסק של מוצרים חדשים.

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

חזון של הרצל

"יום הרצל" חל ב-י' באייר, יום הולדתו של הרצל והוא יום זיכרון ממלכתי.
הפרשנות סביב מורשת הרצל אינה אחידה ובכל-זאת גדולתה בכך שכמעט כל הזרמים הפוליטיים בישראל, מוצאים בה חלקים לרוחם. על זה נאמר – כל אחד וההרצל שלו.
הרצל הוכיח כי "חלום ומעשה אינם שונים כל-כך, כפי שנוטים לחשוב, כי כל מעשי אדם בחלום יסודם וגם אחריתם חלום" (הרצל ב"אלטנוילנד").

חזונו של הרצל הוגשם והעם היהודי שב לארצו. המציאות השוררת כיום בישראל, עלתה ללא ספק על דמיונו של הרצל. כך כפי שההישגים עצומים, כולנו יודעים שהקשיים עצומים לא פחות, מבית ומחוץ.

בשובו מהקונגרס הציוני הראשון שכינס בבאזל בשנת 1897, כתב הרצל ביומנו:
"אם אמצה את קונגרס באזל בדיבור אחד – שאזהר שלא להגותו ברבים – הריהו זה:
                                 

בבאזל ייסדתי את מדינת היהודים.
אם אומר זאת היום בקול, יענה לי צחוק כללי.
אולי בעוד חמש שנים, ובודאי בעוד חמישים שנה,
יודו בכל כולם".

לקריאת המאמר
nlp

המגדלור

אוניית מלחמה של הצי השישי, עשתה את דרכה בסערה גדולה.
ערפל כבד שרר באותו לילה וגלי ענק נשברו על סיפון האוניה.

הקצין אשר על הסיפון מבחין באור רחוק העומד בנתיב הספינה.
הקצין עולה בקשר מול הספינה ומבקש מהצוות שעל האניה הזרה לזוז, אולם אין תשובה. הקצין נלחץ, מנסה שוב ושוב, אך ללא כל מענה.
הקצין מבקש מרב החובל להגיע מיידית.

לקריאת המאמר