אבחון בשפת גוף

פרצופים

בלחיצת יד

ספר בשפת הגוף:

ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף עסקית,
מגיש לכם במתנה את המדריך:  "סודות שפת הגוף"
למעלה מ – 50,000 איש כבר הורידו וקראו את המדריך הזה!

הכנס הקרוב: סודות שפת הגוף

לימודי שפת הגוף שלב א'!

מתקיים במכון מופת, צפון תל אביב.
3 שעות מרתקות שהן מבחינת צוהר לעולם המטורף של שפת הגוף.

קורס אינטרנטי בשפת הגוף - אמיר הלמר

הקורס האינטרנטי בשפת הגוף

איך לקרוא אנשים, להבין ולהשפיע!

בהנחיית:
ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף, תלמידו של פרופ' פול אקמן
זהו הקורס המקורי! הראשון והמקיף ביותר בישראל!

פרצופים

שפת הגוף

שפת גוף היא שפה לכל דבר

שפת גוף הינה שפה, בה משמשות הבעות הפנים, תנועות ותנוחות הגוף השונות, להבעה ולהעברה של מסרים רצויים.
רוב התקשורת בין אנשים מועברת דרך התת מודע, כגון שפת גוף, תנוחת גוף, אינטואיציה וכו'.

שפת הגוף, לעתים מחליפה את השפה המילולית של בני האדם.
הדרך שבה האדם מתנועע, האינטונציות, הטונים וגובה הקול שלו, משדרים יותר על תחושותיו ומחשבותיו וכוונותיו, מאשר מה שהוא אומר בפועל.

שפת הגוף משקפת את האישיות האינדיווידואלית, את הליבה, את ההוויה הפנימית של האדם.
וביטוייה החיצוני הינו דרך תנוחת גוף כגון : זווית ישיבה או עמידה, שילוב או פתיחה של הידיים, רוחב הכתפיים, אורך הזרועות, רכינה על שולחן או הישענות על הכיסא, מנוד ראש ועוד…

מרבית האנשים אינם מודעים כלל לשימוש שהם עושים בשפה זו, כאשר הם יוצרים קשר עם אדם אחר.
חוקרים מתחומים שונים כגון: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ואנתרופולוגיה בדקו את נושא שפת הגוף לאורך השנים ומצאו מכנים משותפים לתרבויות, עמים ועדות.

באימון אישי המתמקד במסרים שאותם יש להעביר, דגש רב מושם על שימוש בטכניקות של שפת גוף כאמצעי תקשורת.
באימוני – נחשפתי לא אחת, למשפחות אשר לאחד הילדים היתה בעיה להעביר את מחשבותיו ורצונותיו. שפת הגוף של הילד היתה שונה משפת הגוף של משפחתו, דבר שגרם לחיכוכים רבים, עד אשר הבינו ההורים כיצד יש ללמד את הילד שפת גוף מקובלת במשפחה ובכיתה.

מה אומרת הבעת פניו של שחר?

 

 

 

 

שפת הגוף קיימת בשני ממדים: הפרטי והחברתי.
הפרטי – כאשר האדם הנצפה נמצא לבד, ללא אינטראקציה עם שום גורם אחר.
חברתי – כאשר האדם הנצפה הינו חלק מקבוצה של אנשים.

שפת הגוף בבעלי חיים
גם בעלי חיים משתמשים בשפת גוף וזאת, כביטוי תקשורתי להעברת מסרים, בדיוק כמו אצל האדם.
קיימים דפוסי תקשורת כלליים ביותר המשותפים לרוב עולם החי (לדוגמה: מפגש-מבטים כביטוי לעימות), ושפת גוף ייחודית לקבוצות מסוימות (לדוגמה: הטלת צרכים כביטוי לקביעת טריטוריה בקרב יונקים גדולים) או לגזע מסוים בלבד (לדוגמה: הפרשת ריחות מגרים כשיטת חיזור).

שפת הגוף בעסקים
שימוש רב נעשה בלימוד שפת הגוף בעסקים.
על יד ניתוח שפת הגוף של העומד מולנו, נצליח לפענח אותו טרם פתח את פיו.
למשל: במשא ומתן – נצליח לעלות על הכוונות הנסתרות של הנושא ונותן מולנו.
בהופעה של מתחרה – נדע למה בדיוק הוא מתכוון. במסע פרסום – נדע להעביר את המסר הרצוי לפלח השוק המיועד.

שפת הגוף באהבה
מפגישת הכרות ראשונה ודרך מערכת יחסים, שפת הגוף שלנו תופסת באהבה נפח נכבד.
שימו לב, שבני זוג הנמצאים יחדיו יכולים להעיד על מצב רוחו של בן זוגם גם ללא השאלה "מה שלומך?".
הנשים יותר רגישות לשפת הגוף הזוגית מאשר הגברים, אך מצב זה משתנה לאחרונה, בעיקר בעקבות קורסי המודעות השונים בעולם.
במצבים של חוסר סיפוק מיני, ממליצים סקסולוגים לנטוש את התקשורת המילולית ולעבור לשפה בה הגוף מדבר, על ידי נגיעות וגילוי מחדש של גופו/ה של בן/ת זוגנו.

קריאת שפת גוף הנה כלי חשוב ביותר בכל אינטראקציה עם אדם אחר. היא יכולה ליצור אמפטיה והרגשת ביחד, ויכולה ליצור אנטגוניזם ותחושת ניכור.
הידיעה שלנו כיצד להיעזר בה בצורה אמיתית ונכונה יכולה לקדם אותנו בהתפתחות האישית, הזוגית והמקצועית שלנו.

השלב הבא של שפת גוף הינה שפת גוף הממוקדת במיקרו הבעות פנים עם שילוב של כף היד באינטרקציה בין אישית.

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

התפתחות אישית

"רעשים" מילוליים בתקשורת בינאישית

 
בשבוע שעבר, לקראת ט"ו באב, דברתי על יצירת קשר בן-זוגי, על מהות הקשר ועל האופן בו שומרים ומטפחים קשר זה. אך לא דברתי על מסרים המנפצים קשר או לא מאפשרים לו אפילו להתחיל.
היום אדבר על הפרעות מילוליות – על "רעשים" בקשר בין בני זוג ובין אנשים בכלל.

מה זאת אומרת "רעש" מילולי בתקשורת בינאישית?
באומרנו תקשורת בינאישית, אנו מתייחסים לתקשורת מילולית ולתקשורת בלתי מילולית. הפעם, כאמור, אתייחס למילולית – למלים יש כוח רב לעודד ולחזק, אך גם להרוס ולדכא – תקשורת מילולית עשויה ליצור קשר, אך עלולה גם ליצור קצר במערכות יחסים.

תקשורת בינאישית בסיסית מדברת על:
מוען המעביר מסר לנמען. הנמען מגיב על המסר (או לא) וחוזר חלילה.
היכן יכולים,אפוא, להופיע ה"רעשים", העלולים להפריע לתקשורת בינאישית?
אנו מזהים את ה"רעשים" המילוליים במסר. ד

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

כישורי חיים

       "התייחסו לבני-אדם כאילו היו מי שצריכים היו להיות,
          ותוכלו לעזור להם להיות מי שהם מסוגלים להיות".      (גתה)     
       

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

גילגולו של המנון

בשלהי המאה ה-19 סיגלה לעצמה כל מושבה בארץ ישראל את השיר שלה: "משאת נפשי" מאת מרדכי צבי מאנה בחדרה, "חושו אחים, חושו" מאת ר' יחיאל מיכל פינס והבילויים בגדרה, "האח, ראשון לציון" מאת אריה ליפא שליט בראשון לציון. מושבות שטרם סיגלו לעצמן שיר עברי משלהן השתמשו בינתיים ב"משמר הירדן". לדעת רבים ביישוב היהודי המתחדש עתיד היה דווקא שיר זה, שחובר אף הוא על ידי אימבר, להיהפך להמנון באחד הימים.

בשנת 1886 קיבל שמואל כהן, פעיל מעולי רומניה, מידי אחיו את קובץ השירים "ברקאי" מאת אימבר שנוספה לו הקדשת המשורר. כהן דפדף בחוברת שנדפסה בירושלים קצת לפני כן ונתפס לשיר "תקוותנו", מפני שמצא בבית התשיעי שתי שורות שדיברו אל ליבו: "רק עם אחרון היהודי גם אחרית תקוותנו". כהן, שהיה גם זמר חובב, התקין לשיר נעימה של זמר שהכיר מילדותו בשם "אויס צ'יא", אודות המולדבים המאיצים בשווריהם בעת החריש . נעימה זו דומה בחלקה הראשון ל"מולדבה" (או "ולטאבה"), אחד הפרקים ביצירה "מולדתי" מאת בדז'יך סמטנה, ומשום כך יש הסבורים כי המלחין הבוהמי שאב אף הוא השראה מזמר עממי זה .

את ניסיון ההלחנה הראשון, אגב, יזם ישראל בלקינד מראשון לציון. בשנת 1882 הוא מסר את מילות השיר ללאון איגלי, מוזיקאי מחונן ואחד משליחיו של הברון רוטשילד לזכרון יעקב. אגלי התקין לחן נפרד לכל אחד מתשעת הבתים המקוריים בשיר. אך ריבוי המנגינות הקשה על השירה, ובסופו של דבר נגנזה הלחנתו.

רחובות שחסרה שיר משלה אימצה את "תקוותנו" אל חיקה, אך במושבות האחרות לא נתנו את הדעת על המילים ולא על המנגינה. "תקוותנו" הפך שיר פופולרי בתפוצות בטרם הושר בפי רבים בציון. היה זה דוד שוב מראש פינה, בעל הקול הערב, שהביא אותו ראשונה לידיעת הקהילות היהודיות בגולה. חזן מברסלאו בשם פרידלנד התקין תווים למנגינה, וכך "תקוותנו" יצא לאור מחדש בחו"ל בשנת 1895 בקובץ שנקרא "ארבע מנגינות סוריות". אותה שנה יצא השיר בארץ ישראל בשנית, ונכלל באסופה "שירי עם ציון", שליקט ממשה מאירוביץ'. השם "תקוותנו" הוחלף אז לראשונה בשם "התקווה", אם כי השם "עוד לא אבדה" דבק אף הוא בשיר באותם ימים, וכך נקרא בכנסים ציוניים.

בשנת 1898 הוצע בביטאון התנועה הציונית "די וולט" פרס בן 500 פרנק, תרומתו של יונה קרמנצקי, עבור מי שיציע המנון עברי ואשר ייבחר, אולם אף שיר לא נמצא מתאים דיו. בקונגרס הציוני הרביעי שוב נדברו בדבר המנון אך לא עשו דבר. לקראת הקונגרס החמישי הציע אימבר את "התקווה" להרצל, אך נדחה. בשנת 1903, בקונגרס הציוני השישי שעסק בתוכנית אוגנדה, הושרה "התקווה" בשירה אדירה, בגלל צירוף המי

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

יום העצמאות

בין שאר המחשבות, ההרהורים, הזיכרונות, אני מציע לכל אחד להרכיב את "משקפי העצמאות" האישיים שלו ולחשוב

לקריאת המאמר