דוגמאות לשאלות נפוצות בראיון עבודה :

ראיון עבודה

בלחיצת יד

ספר בשפת הגוף:

ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף עסקית,
מגיש לכם במתנה את המדריך:  "סודות שפת הגוף"
למעלה מ – 50,000 איש כבר הורידו וקראו את המדריך הזה!

הכנס הקרוב: סודות שפת הגוף

לימודי שפת הגוף שלב א'!

מתקיים במכון מופת, צפון תל אביב.
3 שעות מרתקות שהן מבחינת צוהר לעולם המטורף של שפת הגוף.

קורס אינטרנטי בשפת הגוף - אמיר הלמר

הקורס האינטרנטי בשפת הגוף

איך לקרוא אנשים, להבין ולהשפיע!

בהנחיית:
ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף, תלמידו של פרופ' פול אקמן
זהו הקורס המקורי! הראשון והמקיף ביותר בישראל!

ראיון עבודה

דוגמאות לשאלות נפוצות בראיון עבודה :

 
 
להלן מספר שאלות החוזרות על עצמן בדרך זו או אחרת, ברוב ראיונות העבודה. לעתים הן נראות פשוטות, לעתים מביכות ולעתים אפילו מתסכלות. בכל מקרה, חשיבות רבה להן בגיבוש דעתו של המראיין לגבי התאמת המועמד לתפקיד המוצע, או לעתים לתפקיד אחר אשר לא פורסם, אך המראיין יודע אודותיו.
מטרת השאלות להיווכח במידת העקביות של המרואיין, ברמת סבלנותו לגבי שאלות "בלתי נעימות", ביכולת השיח שהוא מסוגל לפתח, ברמת הביטחון העצמי שלו, בערכים החשובים לו, באמונות שהוא דבק בהן ועוד.
לכן – השתדל להכין את עצמך במידת האפשר,לבוא במיטבך ולענות ביושר.
 
שאלות בפתיחת הראיון :
 
ספר לי בכמה מילים, על עצמך…
מה אתה יודע על חברתנו ?
מהן תכונות האופי שלך, העושות אותך מתאים לתפקיד המוצע?
ציין נקודת חוזק ונקודת חולשה בעבודתך.
כיצד התכוננת לראיון הזה?
 
שאלות הנוגעות לעבודות קודמות:
תאר במשפטים ספורים את החברה האחרונה בה עבדת.
מה היה תפקידך האחרון ?
מה היה התפקיד שפחות אהבת? מדוע?
מה אהבת בעבודה?
מה אתגר אותך בעבודה?
מה התחום החזק שלך? במה אתה טוב?
מה אינך אוהב בעבודה? מה מפריע לך?
מה מלחיץ אותך בעבודה? מדוע? איך אתה מתמודד עם זה?
מהי סביבת העבודה והתפקיד האידיאליים עבורך?
מדוע החלטת לעזוב את מקום עבודתך הקודם?
תאר מצב בו ביית יצירתי וכיצד זה בא לידי ביטוי?
 
 שאלות הנוגעות להשכלה :
מדוע בחרת ללמוד במוסד הנ"ל ולא באחר?
האם היית מרוצה מהישגיך ?
מדוע בחרת בתחום לימודים זה?
מה היו האלטרנטיבות שעמדו בפניך?
האם היית חוזר היום בדיוק על אותה בחירה?
איזה תלמיד היית בתיכון?
 
שאלות הקשורות לעבודה עם חבריי צוות :
עם אילו אנשים אתה אוהב לעבוד?
עם איזה סוג של אנשים לא היית מוכן לעבוד?
באילו מצבים אתה בוחר להתמודד לבד?
באילו מצבים אתה נוטה לעבודת צוות?
מה חשוב לך בחברי הצוות שלך?
מה לדעתך, חוות הדעת עליך של עמיתיך לעבודה?
במה התבלטת כחבר צוות?
עם מי קשה לך להסתדר?
 
 
שאלות הקשורות לעבודה עם המנהל שלך :
תן דוגמה לחילוקי דעות עם ממונה ישיר עליך  ואיזו עמדה בחרת לנקוט?
מה לא אהבת אצל המנהל האחרון שלך?
תאר את פרופיל הבוס האידיאלי עבורך ?
מה יכול להפריע לך ביחסים עם הממונה עליך?
מה המנהל האחרון שלך לא אהב אצלך?
ספר על ממונה שנהנית לעבוד איתו?
איך הממונה שלך היה מתאר אותך?
מה חשוב לך אצל הבוס שלך?
 
 
שאלות הקשורות לעבודה העתידית :
תאר את התפקיד המיועד כפי שהוא מצטייר בעיניך.
מדוע  אתה רוצה בו?
מהן האלטרנטיבות הנשקלות על ידך? יתרונות וחסרונות של כל אחת?
מהם סימני השאלה וההתלבטויות שלך לגבי התפקיד?
מה הציפיות שלך ממקום העבודה ומהתפקיד המוצע?
מדוע לדעתך, אתה מתאים לתפקיד?
מהו הערך המוסף שאתה מביא עימך?
מה מדאיג אותך בלכתך לקראת תפקיד זה? 
 
שאלות "מתקילות" :
מדוע שנעדיף אותך על פני שאר המועמדים?
מהם תחביביך?
מה אתה עושה בזמנך הפנוי שלא קשור לתחביבים?
מה הדבר שצריך לקרות כדי שתצא משלוות הנפש שלך ?
מה בת זוגתך לא אוהבת אצלך?
איזה ספר אתה קורא בימים אלו?
איזו מתנה היית רוצה לקבל אם היית זוכה בתפקיד?
איזו שאלה לא שאלתי? והיית רוצה שאשאל.
איזה ספר קראת לאחרונה?
 
לסיום:
זכות המשפט האחרון נתונה לך, לומר את הדבר החשוב בעיניך.
  אהבתם את המאמר,
רוצים להמשיך להתפתח,
ריכשו עוד היום את מארז ספרי המגלור להצלחה:
https://bodylanguage.ravpage.co.il/migdalor

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

התפתחות עסקית

על מנהיג ומנהיגות

 
"מנהיג גרוע הוא מנהיג שאנשיו בזים לו.
מנהיג טוב הוא מנהיג שאנשיו מהללים אותו.
מנהיג גדול הוא מנהיג שאנשיו אומרים: 'עשינו את זה בעצמנו'."
                                                               (לאו טסו)

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

"חוק המאמץ המיזערי"

 
חוק זה מבוסס על העובדה שתבונת הטבע מתפקדת בקלות נטולת מאמץ ופטורה מכל דאגה. העיקרון המבוסס על  אי ההתנגדות. הרמוניה ואהבה. חוק זה אנו לומדים מן הטבע, ובאמצעותו אנו מגשימים את כוונותינו בקלות.
  
הרב מיכאל לייטמן  "חוכמת הקבלה" – "אין צורך לשנות שום דבר בגשמיות, חוץ מלהכניס בה את התוצאה הרוחנית, שהיינו רוצים להשיג על-ידה. הפעולה הזאת פשוטה מאוד, ורק נדמה לנו שצריך לסובב בשבילה את כל העולם. לא מן הסתם נכתב: "עולם כמנהגו נוהג".
מה שצריך להוסיף לא דורש מהעולם שום מאמץ, לא בכסף לא במשאבים ולא בפיתוח מערכות, אלא מאמצים קלים מאוד".
 

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

לחצים בעבודה

עבודה היא ערך מרכזי בחיינו, לכן כל איום עליה גורם לתחושות לחץ וחרדה.
לפי מחקרים בארץ ובעולם, כ-30% מהעובדים מדווחים על לחץ ממקור תעסוקתי כגורם מרכזי לתחושות של מתח ודחק נפשי בחיים. ("ידיעות אחרונות", "רק בריאות" 2.12.07)
                
מקום העבודה בעולם המודרני וההשגי, הוא, כאמור, מקור בלתי פוסק ללחצים. הוא אינו עוד אותו מקום בטוח כפי שהיה בעבר – יש בו אי ודאות וחוסר בטחון כלכלי. שעות עבודה רבות, אחריות כבדה, דרישות גבוהות מצד הממונים התובעניים. "השורה התחתונה" היא החשובה. השאלה המקובלת על הממונים היא:  מה מבחן התוצאה? הקשיים, הדרך, לא תמיד מעניינים את הממונים.
גם שינויים ארגוניים, המוכנסים חדשות לבקרים בעידן שלנו, כדי לשפר את העבודה ולייעלה, מעוררים תחושות לחץ רבות, שכן הבלתי מוכר נתפס כמאיים.
 

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

מגן דוד – מקורו של הסמל

מגן דוד הוא הקסגרמה,כוכב בעל שישה קודקודים, שבו שני משולשים שווי צלעות מונחים זה על זה, העליון חודו כלפי מעלה, והתחתון חודו כלפי מטה, ויוצרים מבנה של שישה משולשים שווי צלעות המחוברים לצלעות משושה. מגן הדוד הינו אחת מהצורות השימושיות בהיכרות ראשונה של תלמידים בבית הספר היסודי ובתיכון עם כללי הטריגונומטריה, ומאפשר בקלות להדגים אלמנטים כגון דמיון משולשים, חפיפת משולשים, יחסים בין זוויות וצלעות. במרחב אוקלידי ניתן להגדיר מגן דוד כללי כך, שני משולשים חופפים, המקיימים את התנאים הבאים:
אף אחד מהם אינו מכיל קודקוד של האחר. השטח החופף ביניהם בצורת משושה .

צורת מגן דוד מופיעה בתרבויות המזרח הרחוק לפני אלפי שנים. היא אופיינית גם לתרבות המוסלמית הממלוכית. הסמל הופיע לראשונה בהקשר יהודי כבר בתקופת הברזל, במאה השביעית לפני הספירה בחותם יהודי שנמצא בצידון. כמו כן הוא הופיע במספר בתי כנסת עתיקים בארץ ישראל בתקופת הבית השני ואחריה, אך נראה שללא כל משמעות מיוחדת שכן הוא הופיע לצד חותם שלמה (כוכב מחומש) וצלב קרס.

השם "מגן-דוד" מוזכר לראשונה במקורותינו בתלמוד הבבלי כשם של ברכה "ברוך אתה ה' מגן דוד" (פסחים קי"ז, ע"ב).

הזיהוי של מגן דוד עם היהדות החל בימי הביניים. בשנת 1354 העניק הקיסר קארל הרביעי ליהודי פראג את הזכות להרים דגל. היהודים בחרו בסמל של מגן דוד.
מהמאה ה-19 נפוץ הסמל מגן דוד גם בחותמות של יהודים ועל פרוכות של ארונות קודש.

מגן דוד בקבלה

העדות הקדומה ביותר לסמל בספרות היהודית מופיעה בספרו של החכם הקראי יהודה בן אליהו הדסי במאה ה-12 בספרו אשכול הכופר. בפרק רמ"ב הוא מוקיע את מעשי האנשים בעם שהפכו את סמל מגן הדוד לפולחן: "ומלאכים שבעה לפני המזוזה נכתבים, מיכאל וגבריאל …וכו' ה' ישמרך וסימן זה הנקרא מגן דוד כתוב בכל מלאך ובסוף המזוזה…". אם כן, באותה תקופה היה זה סמל מיסטי על קמיעות. על רבים היה מקובל שזהו האזכור הראשון של המושג "מגן דוד", אך חוקר הקבלה גרשם שלום קבע כי קדם לו פירוש לספר המאגי "האלף-בית של המלאך מטטרון", שנתחבר בתקופת הגאונים.

לקריאת המאמר